
Profesjonalne prowadzenie akt osobowych pracowników jest konieczne, jeśli chcesz, by księgowość w Twojej firmie była prowadzona zgodnie z przepisami prawa. Wybierając naszą firmę możesz mieć pewność, że zapewniamy kompleksowe wsparcie w tym zakresie. Przy prowadzeniu akt osobowych pracowników dbamy o dokładność, terminowość i bezpieczeństwo wszystkich przechowywanych dokumentów.
Jak prawidłowo układać dokumenty w aktach osobowych?
Prawidłowe układanie dokumentów w aktach osobowych pracowników jest niezbędne do utrzymania porządku. Warto wiedzieć, że zgodnie z przepisami prawa dokumenty powinny być podzielone na trzy części. Część A to dokumenty związane z ubieganiem się o zatrudnienie (CV, list motywacyjny, kopie świadectw pracy, zaświadczenia o niekaralności). W części B znajdują się dokumenty dotyczące nawiązania stosunku pracy oraz przebiegu zatrudnienia (umowa o pracę, aneksy, zaświadczenia lekarskie, szkolenia BHP). Część C składa się z dokumentów związanych z rozwiązaniem stosunku pracy (wypowiedzenie umowy, świadectwo pracy, dokumenty dotyczące odprawy). Nawiązując współpracę właśnie z nami, możesz mieć pewność, że zajmiemy się segregowaniem dokumentów i przechowywaniem ich, by archiwizowanie akt osobowych pracowników spełniało wszystkie wymogi prawne.
Czy akta osobowe można prowadzić elektronicznie?
Akta osobowe można prowadzić w formie elektronicznej, co jest zgodne z obowiązującymi przepisami prawa pracy. Prowadzenie akt osobowych w formie elektronicznej coraz częstszą praktyką, a to ze względu na to, że ten sposób daje łatwy dostęp do dokumentów z dowolnego miejsca. Jest to również bezpieczny sposób na przechowywanie dokumentów. W ten sposób można zabezpieczyć dokumenty przed ich utratą, zniszczeniem lub udostępnieniem nieupoważnionym osobom. Decydując się na prowadzenie akt osobowych elektronicznie można również zaoszczędzić wiele miejsca, ponieważ nie trzeba trzymać dokumentów papierowych. Do naszych obowiązków należą między innymi wdrożenie i zarządzanie elektronicznymi aktami osobowymi. Przy tym dbamy i pełne bezpieczeństwo dokumentów oraz o to, by każdy proces był przeprowadzany zgodnie z prawem.
Jak chronologicznie układać dokumenty w aktach osobowych?
Dokumenty w aktach osobowych powinny być układane w porządku chronologicznym, od najwcześniejszych do najnowszych. Każda część akt osobowych powinna być uporządkowana w taki sposób, by łatwo było znaleźć potrzebne dokumenty. Ważne jest, by każdy dokument był opatrzony datą oraz odpowiednio opisany. Jeśli nie masz czasu na to, by zajmować się układaniem dokumentów w aktach osobowych pracowników, to nie musisz tego robić! My zajmiemy się formalnościami, a Ty w ten sposób zyskasz więcej czasu na rozwój firmy.
W jaki sposób można prawidłowo archiwizować dokumenty?
Prawidłowa archiwizacja dokumentów polega na segregacji dokumentów, czyli oddzielne przechowywanie dokumentów archiwalnych od bieżących. Konieczne jest również oznaczanie dokumentów. Każdy dokument powinien być opisany, opatrzony datą i umieszczony w odpowiedniej części akt osobowych. Bardzo ważne jest w tym przypadku dbanie o bezpieczne przechowywanie. Dokumenty powinny być przechowywane w taki sposób, by zabezpieczyć je przed dostępem osób nieuprawnionych, zniszczeniem lub utratą. Dla zachowania porządku niezbędne jest również regularne przeglądanie dokumentów. Wybierając usługi naszej firmy możesz zyskać gwarancję, że zadbamy o prawidłową archiwizację dokumentów.
Ile kosztuje prowadzenie akt osobistych pracowników?
Koszt prowadzenia akt osobowych pracowników zależy od liczny pracowników, formy przechowywania akt osobowych i zakresu usług. Jednak każdemu naszemu klientowi oferujemy konkurencyjne ceny oraz elastyczne rozwiązania dostosowane do specyfiki firmy. Chcesz poznać szczegółową wycenę? Skontaktuj się z nami, a pokażemy wycenę, bez żadnych ukrytych kosztów.
Razem z nami możesz prowadzić akta osobowe swoich pracowników z najwyższą dokładnością i zgodnością z przepisami prawa. Przekonaj się jak współpraca z nami może przyczynić się do efektywnego zarządzania Twoim biznesem!